Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

ASKO åpner kompetansesenter

Mandag 10/10 klokken 10.10 åpnet ASKO kompetansesenteret som skal sikre kunder og egne ansatte nyttig kunnskap for fremtiden.

Administrerende direktør i ASKO Norge, Tore Bekken, foretok den offisielle åpningen.- Vårt nye kompetansesenter har en 3-delt funksjon. Det skal sikre kompetanse for våre egne ansatte i fremtiden. Det skal sikre våre kunder påfyll av kunnskap som vil være viktig i en krevende konkurransesituasjon, og det skal gi våre venner i Joh. Kaffe lokaler som egner seg godt til å formidle kunnskap om kaffe, sa administrerende direktør i ASKO Norge, Tore Bekken, under åpningen. Kompetansesenteret er lokalisert i ASKO Norges lokaler på Kalbakken.

Markedsdirektør Ted Allergoth i Joh. Kaffe var veldig glad for dette initiativet. – Satsingen på kvalitet har gjort at vi er der vi er i dag. Vi har lenge hatt et kurstilbud på Filipstad, men når vi nå fikk muligheten til å være en del av et større kompetansesenter, så vi dette som en fin mulighet til å utvide kurstilbudet vårt. Som en stor aktør i markedet har vi et ansvar for å formidle kunnskap som bidrar til en høyest mulig kvalitet på den kaffen som serveres, fremhevet Allergoth.

ASKO skolen

- Gjennom ASKO-skolen gir vi våre medarbeidere muligheten for personlig utvikling. Vi skal også bygge en klar forståelse av våre mål, og vi skal bidra til å bygge en god kultur i selskapet, fremhevet leder for ASKO-skolen, Jonny S. Thomassen. - Det overordnede målet for skolen er å utvikle våre medarbeidere til å bli de beste i vår bransje, og til å gjøre ASKO til en foretrukket arbeidsplass. 

KIT-akademiet

- Vår ambisjon med KIT-akademiet er å etablere en ledende opplæringsplass for bransjen. Vi tilbyr kurs innenfor mat, drikke, økonomi og mattrygghet, og vi har et kurstilbud som retter seg både mot dem som er nye i bransjen og dem som har lengre fartstid, fremhevet markedssjef Tore Trangmyr som er ansvarlig for KIT-akademiet. - Med de nye fasilitetene vi har på det nye kompetansesenteret, får vi meget gode forhold for å arrangere nær sagt alle typer kurs. Vi ser at konkurransen om kundene har blitt hardere. Da blir det viktigere med faglig påfyll i form av god og oppdatert kunnskap om det som gjør det mulig å tilby noe særegent og unikt. Kompetansesenteret vårt gir de beste forutsetninger for det, sa en fornøyd Tore Trangmyr.